divendres, 25 de maig del 2012

Internet Explorer perd a Espanya un 50% de quota de mercat en tres anys consecutius

El navegador Internet Explorer ha perdut en tres anys gran part de la seua quota de mercat a Espanya, al passar d'un 60% al 33% actual, a causa de l'èxit de Google Chrome com a navegador, que ja ha aconseguit més del 34% d'usuaris.


Segons dades del servici d'estadístiques d'Internet StatCounter, l'envol del navegador de Google ha comportat la caiguda també d'altres navegadors com són Mozilla Firefox, la quota de mercat de la qual es troba actualment en el 24%.


A banda de les "bondats" que oferix el navegador, Google Chrome deu el seu èxit a què la pròpia pàgina de Google té molt guanyat per la seua notorietat i per molts dels servicis que oferix.


A més a més, en l'actualitat, Google Chrome compta amb una gran acceptació per part de la població, ja que complix la majoria de les normes que exigix la plataforma HTML i per altres avantatges, com pot ser un millor suport per a l'accés a les aplicacions 3D.


També, la majoria dels usuaris espanyols sempre ha utilitzat el sistema operatiu Windows, que té instal·lat per defecte el navegador Internet Explorer, la qual cosa explica el predomini de l'ús del dit navegador.

En canvi, en la resta del món les xifres es presenten al revés, ja que és Internet Explorer el navegador més utilitzat, amb un 34% de quota de mercat, enfront d'un 33 % del navegador de Google.

Adrián Mayo Juanatey
Informació estreta de: elmundo.es