diumenge, 20 de maig del 2012

Knowledge Graph: El motor de recerca de Google que vol comprendre millor a l'usuari

Google ha presentat la que probablement siga la novetat més important del seu buscador des del seu canvi de disseny: Knowledge Graph.


Gràcies a este model intel·ligent, el buscador 'comprendrá' els termes que s'introduïxen i les seues relacions, i presentarà informació addicional juntament amb els resultats.

Açò permetrà que ens mostre informació rellevant relacionada amb el terme introduït quan es realitze una recerca, el 'primer pas cap a la construcció de la pròxima generació de recerques', segons Google.

S'assegura que aquesta nova generació de recerca 'aprofita la intel·ligència col·lectiva de la web i comprén el món un poc més com ho fan les persones'.

En el quadre roig, la opció Knowledge Graph del motor de recerca nou de Google.
En primer lloc, serà més fàcil que els usuaris troben els resultats que busquen quan introduïsquen un terme ambigu, és a dir, aquell que es puga referir a diferents conceptes. Per exemple, el seu buscador entendrà la diferència entre els diferents resultats que pot oferir quan es busca el terme 'taj mahal' (un monument, un artista o un casino, etc.) i donarà l'opció de mostrar únicament els corresponents a cada un d'ells.

A més, en el cas dels termes més importants, es mostrarà un xicotet resum amb informació, dades clau, relacions i recerques semblants del terme que es vol buscar.

Finalment, creuen que el seu gràfic ajudarà als usuaris a obtindre uns resultats més amplis i profunds i, inclòs, descobrir informació que els resulte interessant a pesar de no haver-la buscat.

Adrián Mayo Juanatey

Informació extreta de: www.elmundo.es