divendres, 25 de maig del 2012

Internet Explorer perd a Espanya un 50% de quota de mercat en tres anys consecutius

El navegador Internet Explorer ha perdut en tres anys gran part de la seua quota de mercat a Espanya, al passar d'un 60% al 33% actual, a causa de l'èxit de Google Chrome com a navegador, que ja ha aconseguit més del 34% d'usuaris.


Segons dades del servici d'estadístiques d'Internet StatCounter, l'envol del navegador de Google ha comportat la caiguda també d'altres navegadors com són Mozilla Firefox, la quota de mercat de la qual es troba actualment en el 24%.


A banda de les "bondats" que oferix el navegador, Google Chrome deu el seu èxit a què la pròpia pàgina de Google té molt guanyat per la seua notorietat i per molts dels servicis que oferix.


A més a més, en l'actualitat, Google Chrome compta amb una gran acceptació per part de la població, ja que complix la majoria de les normes que exigix la plataforma HTML i per altres avantatges, com pot ser un millor suport per a l'accés a les aplicacions 3D.


També, la majoria dels usuaris espanyols sempre ha utilitzat el sistema operatiu Windows, que té instal·lat per defecte el navegador Internet Explorer, la qual cosa explica el predomini de l'ús del dit navegador.

En canvi, en la resta del món les xifres es presenten al revés, ja que és Internet Explorer el navegador més utilitzat, amb un 34% de quota de mercat, enfront d'un 33 % del navegador de Google.

Adrián Mayo Juanatey
Informació estreta de: elmundo.es

diumenge, 20 de maig del 2012

Knowledge Graph: El motor de recerca de Google que vol comprendre millor a l'usuari

Google ha presentat la que probablement siga la novetat més important del seu buscador des del seu canvi de disseny: Knowledge Graph.


Gràcies a este model intel·ligent, el buscador 'comprendrá' els termes que s'introduïxen i les seues relacions, i presentarà informació addicional juntament amb els resultats.

Açò permetrà que ens mostre informació rellevant relacionada amb el terme introduït quan es realitze una recerca, el 'primer pas cap a la construcció de la pròxima generació de recerques', segons Google.

S'assegura que aquesta nova generació de recerca 'aprofita la intel·ligència col·lectiva de la web i comprén el món un poc més com ho fan les persones'.

En el quadre roig, la opció Knowledge Graph del motor de recerca nou de Google.
En primer lloc, serà més fàcil que els usuaris troben els resultats que busquen quan introduïsquen un terme ambigu, és a dir, aquell que es puga referir a diferents conceptes. Per exemple, el seu buscador entendrà la diferència entre els diferents resultats que pot oferir quan es busca el terme 'taj mahal' (un monument, un artista o un casino, etc.) i donarà l'opció de mostrar únicament els corresponents a cada un d'ells.

A més, en el cas dels termes més importants, es mostrarà un xicotet resum amb informació, dades clau, relacions i recerques semblants del terme que es vol buscar.

Finalment, creuen que el seu gràfic ajudarà als usuaris a obtindre uns resultats més amplis i profunds i, inclòs, descobrir informació que els resulte interessant a pesar de no haver-la buscat.

Adrián Mayo Juanatey

Informació extreta de: www.elmundo.es